Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  گل داوودي گل داوودي

گل و گیاه ظرافت

گل داوودي

گل داوودي

گل داوودي گياهي علفي با ارقام و گونه‌هاي مختلف كه به شكل گلداني، كشت در باغچه و يا به‌عنوان شاخه بريده استفاده مي‌گردد. گل‌هاي داوودي تنوع بالايي دارند؛ اما بايد توجه داشت كه همه آنها به دو گروه تقسيم مي‌شوند؛ يك گروه گل‌هاي باغي هستند كه مي‌توان در فضاي سبز كشت نمود چون در فصل سرما اگرچه اندام هوايي‌شان از بين مي‌رود اما اندام زيرزميني آن زنده مانده و در بهار دوباره گياه جوانه ميزند به همين دليل اكثراً چندساله هستند. گروه دوم داوودي‌هاي نمايشگاهي هستند كه حساس بوده و شرايط گلخانه‌اي براي رشد را نياز دارند و معمولاً در گل‌فروشي‌ها استفاده مي‌گردند. گل‌هاي داوودي يا تك‌رنگ هستند و يا الوان كه در يك بوته رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود.

گل داوودي الوان از گياهان زيبا و زينتي است كه گل‌هاي آن در انواع گل داوودي اعم از گل داوودي قرمز، گل داوودي سفيد، گل داوودي زرد، گل داوودي بنفش و … ظاهر مي‌ شود و به هنگام شكفتن منظره زيبايي را پديد مي‌آورد. اين گياه داراي 200 گونه مختلف يك‌ساله، چندساله، گلخانه‌اي و … است. داراي برگ‌هاي سبز تيره مي‌باشد. در فصل سرما اندام‌هاي هوايي گياه از ميان مي‌رود ولي اندام‌هاي زيرزميني اين گياه زنده مي‌مانند و در فصل بهار دوباره سبز مي‌شود. اگر گل‌هاي يك گياه در يك بوته بيش از يك رنگ باشد به آن الوان گفته مي‌شود. قابليت كشت در حياط خانه، فضاي سبز و … را دارد. با گل داوودي الوان زيبايي را به محيط زندگي خود هديه بدهيد.

گل داوودي

كاشت

زمان مناسب كاشت بذر گل داوودي اواسط بهار است. ساده‌ترين تركيب خاك مناسب براي كاشت گل داوودي عبارت است از: خاك باغچه 60 درصد، ماسه 20 درصد و كود حيواني 20 درصد اين موارد با هم خوب تركيب شود. اگر قصد كاشت زياد و توليد اين گل را داريد بهتر است در زمين يك كرت با اين تركيب خاك آماده كنيد، سطح خاك را خوب صاف كنيد قبل از پاشيدن بذرها سطح خاك را خوب آب بدهيد و بعد بذرها را روي خاك بپاشيد سپس بهتر است روي آن حدود نيم سانتيمتر كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد با آبپاش آب بدهيد. اما اگر مقدار كمي از اين بذر را تهيه كرديد و براي باغچه خود و يا به مقدار چند تا گلدان مي‌خواهيد پرورش بدهيد از اين روش زير استفاده كنيد. در اين روش خزانه شما بايد كوچك باشد. ابتدا يك سبد پلاستيكي ميوه يا گلداني با دهانه بزرگ ولي عمق كم تهيه كنيد. گلدان و يا سبد را از خاكي كه در بالا تركيب آن گفته شد پر كنيد و خاك را خوب آب بدهيد تا خاك نشست خود را بكند. حالا بذرها را روي سطح خاك بپاشيد سپس حدود نيم سانتيمتر روي بذرها كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد به‌آرامي با آبپاش آب بدهيد.

گل داوودي

اگر كود دامي در دسترس شما نبود مي‌توانيد از ورمي كمپوست استفاده نماييد و اگر هر دو اين‌ها در دسترس نبود از همان خاكي كه تركيب كرديد براي روي بذرها استفاده نماييد (اما بهتر است از كود دامي استفاده كنيد تا جوانه‌ها به‌خوبي رشد كرده و قوي شوند) حتماً كود دامي‌اي كه استفاده مي‌كند چندساله، كهنه، پوسيده، خشك و سرند شده باشد. به‌هيچ‌عنوان از كود دامي تازه استفاده نكنيد. بعدازاينكه جوانه‌هاي گياه موردنظر به حدود 5 تا 8سانتيمتر رسيدند آنها را از خزانه درآورده و در جاي اصلي بكاريد. برخي‌ها بذر را روي محلي كه موردنظرشان هست مي‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما اين روش درست نيست دليلش اين است كه زمان بذرپاشي بذرها نامنظم روي زمين ميافتند و وقتي سبز مي‌شوند خيلي از آنها ممكن است كنار هم سبز بشوند اما زماني كه بذرها را درون خزانه بكاريد بعد مي‌توانيد به‌صورت منظم بوته‌هاي اين گل را به هر طريقي و به هر فاصله‌اي كه مي‌خواهيد بكاريد.

براي خريد بذر گل داوودي و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/23 ساعت: ۱۷ توسط:zerafatcom :